alles past, maar niks past bij elkaar - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van inge jansen - WaarBenJij.nu alles past, maar niks past bij elkaar - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van inge jansen - WaarBenJij.nu

alles past, maar niks past bij elkaar

Door: inge

Blijf op de hoogte en volg inge

06 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Woensdag, donderdag en vrijdag de ochtend hebben we ons vermaakt in wellington. Dit is echt een hele gekke stad waarbij er heel veel verschillende stijlen door elkaar staan, van een supermodern luxe gebouw tot een schattig huisje/restaurant tegenover een enorm lelijke parkeergarage en oude maori stijl accenten samen met een poging tot de oude haven in stand te houden (met verroeste werkkranen uitgestald over de hele kade). Gister (donderdag) was het hier de national holiday en was er van alles te doen in de stad qua muziek en soort markt. Ook zijn we met de kabelbaan naar een uitzichtpunt gegaan en hebben we daar de botanic garden bekeken waar we onze ontdekkingsdrang naar boven hebben kunnen laten komen (ook wel dora explorers :p). Vervolgens konden we met een gratis shuttle naar het zogenaamde zealandia, wat een soort preservatie is van nieuw zeelandse natuur van voordat de mens het flink opgeschud heeft.. dit was echt zo'n mooi park met heel veel mooie routes en natuur. We hebben de Tui vogel in het echt gezien, gekke vogel die andere vogels nadoet en echt de meest bizarre geluiden maakt (deed ons een btje aan de mocking jay denken uit de hunger games).
Zometeen (vrijdagochtend) gaan we nog een x naar het te papa museum (btje te vergelijken met national history museum in londen) om de rest ervan te bekijken (veel te groot om in 1 x te doen nl) En vanmiddag vertrekken we richting palmerston, onze locatie voor de komende 3 maanden. Heel erg benieuwd hoe het daar gaat zijn.

• 06 Februari 2014 - 20:11

Kelly:

Wel relaxed om letterlijk maar ook figuurlijk even te kunnen landen voordat jullie beginnen!

Enjoy! Bye Doraaas

• 06 Februari 2014 - 21:13

Angela:

Wat leuk Inge, al die bijzondere indrukken die je al hebt opgedaan voordat je stage begint. Geniet heerlijk verder en goede reis naar je stageplek! Ben benieuwd...

• 09 Februari 2014 - 15:12

Oma Nel:

Leuk verslag, ben benieuwd naar het volgende.
    Jullie hebben al veel gezien in z' on korte tijd.